vetverbranders

Vet verbranden met eieren

Natuurlijk vet verbranden met eieren

Eerder werd altijd gedacht dat eieren niet teveel moesten worden gegeten vanwege cholesterol. Uit recente studies blijkt echter dat 1 a 2 eieren per dag de cholesterol helemaal niet verhogen. Eieren zijn behalve een perfecte bron van eiwitten, ook een belangrijke bron van vitamine B12. De proteïnen die de eieren bevatten ondersteunen je spieren.

Eieren zijn op zich geen vetverbranders. Toch is het raadzaam om de meest belangrijke maaltijd van de dag, het ontbijt, met twee eieren te beginnen. Ze zullen je helpen om gewicht te verliezen. Ze zijn enorm voedzaam en zullen je helpen om een hongergevoel te voorkomen. Een ei bevat alle goede bouwstoffen van leven. Het eiwit zal je eetlust temperen en gaat stijging van de bloedsuikerspiegel tegen.

Eiwit is zeer goed bij het verbranden van calorieën want het afbreken van eiwitrijk voedsel kost ons lichaam gebruikt veel energie, meer dan andere voedingsmiddelen. Daarnaast verbrand eiwit niet alleen vet maar helpt het dus ook ook bij de opbouw van de spieren.


eieren

Eieren - Hoe & Wat

bevat:
vitamine:A, B1, B2, B6, B8 (biotine), B12, D, E, fosfor, kalium, natrium, calcium, ijzer en proteïnen

bewaren:
Op een koele plek of in de koelkast

keto-fitness-dieet

Bereiding en gebruik
Koken of bakken, eventueel met gescheiden eiwit of dooier.
Ook rauw, echter met de nodige voorzichtigheid vanwege risico op salmonella. Het eiwit van een gekookt ei wordt tweemaal beter opgenomen dan dat van een rauw ei. Teveel eten van rauwe eieren werk bovendien de opname van vitamine c uit andere voedingsmiddelen tegen.

Omelet muffins van ei en groenten
Muffins van ei en groenten zijn niet alleen gezonde vetverbranders maar ook nog eens heel erg lekker.

ei-muffins

Recept Ei-muffins

Maak zelf deze heerlijke muffins van een omelet mengsel, een recept voor in de oven.


dit heb je nodig
  • 4 eieren
  • ¼ kopje melk
  • ½ tl bakpoeder
  • ½ tl olie
  • zout & peper
  • geraspte kaas
  • omeletvulling bv. ui, prei, paprika

zo maak je het
  1. Verwarm de oven voor op 190 graden.
  2. Snij ondertussen de groenten in zeer kleine stukjes en bak deze eventueel in een koekenpan in korte tijd al dente.
  3. Vet een muffin bakvorm lichtjes in en vul het voor driekwart met de groenten en doe hierover de geraspte kaas.
  4. Meng de eieren, melk, bakpoeder, olie, zout en peper in een kom en giet dit eimengsel over de groenten zodat elke muffin cups nu voor 4/5 deel zijn gevuld.
  5. Bakken gedurende 20-25 minuten op ongeveer 200° C
  6. Laat 5 minuten (buiten de oven) rusten voor het serveren.


Vetverbranders
Eieren
Gember
Groene thee
Haver
Koffie
Kokosolie
Linzen
Pindakaas
Tomaat
Vis
Zoete aardappel
Water



'Enjoy Life'








disclaimer | metatags | w3schools | GFDL | pixabay | pinterest
copyright © 2013 -
vindikhier.nl - all rights reserved